Digitální marketing: odraz lidstva a jeho potřeb?

Online prostor, ve kterém fungují nové a stále se měnící nástroje marketingu, může být jednoho stále ještě neprobádaným územím, avšak pro druhého už dávno nezbytnou součástí denní podnikatelské rutiny. Postupný přechod od analogových k digitálním médiím otevřel cestu široké nabídce možností propagace a získávání zákazníků. Zajistit jednoduchou dohledatelnost webu, zvolit si způsob komunikace s veřejností, poznat online nástroje a jejich nastavení, to jsou jedny z prvků online propagace, kde vidíte zásadní rozdíl mezi starými a novými médii – cílení. Když si představíte plakátovací zeď a na ní, jeden vedle druhého vylepené plakáty, jak v této představě zareagujete? Možná hledáte očima to, co by se vás mohlo týkat. Možná je to na vás příliš mnoho vjemů a tak zeď raději ignorujete. A nebo váš pohled utkví na tom nejzajímavějším plakátu, který se týká rybaření. Ale protože mnohem více než rybaření vás zajímá třeba investiční zlato, jdete dál. Nikdo prostřednictvím plakátu necílil přímo na vaše potřeby, zájmy a podněty. Nástroje internetu a digitálního marketingu používající kroky uživatele ve svůj vlastní prospěch, jsou na cílení založeny. Jedná se však o další přechodnou fázi ze světa propagace a obchodu? Nebo je digitální marketing  špičkovým nástrojem, který, aniž jsme si toho všimli, se stal nezbytnou součástí našeho života? A co vše po tento termín spadá? 

 

Digitální marketing a jeho nástroje: od pazourku k PPC

Digitální marketing je souborem mnoha online nástrojů a know how, které mají ve finále stejný či podobný cíl: zisk. Ať už se jedná o zvýšení návštěvnosti či obratu na vašem eshopu, je dobré seznámit se se všemi možnosti digitálního marketingu a online reklamy. Mobilní SEO, PPC kampaň, SEO copywriting, e-mailing, sociální sítě… vaše možnosti jsou více než široké.

Rozhlas, tisk i televize spadají do pomyslné kolonky stará média a dostat svoji reklamu do vysílání je pro mnohé nemyslitelnou variantou skrze finanční náročnost a konkurenci velkých značek. Ať už z hlediska obchodníka či uživatele jsou nová média dostupnější. Notebook, tablet, smartphone nebo pohyblivé reklamní obrazovky (digital signage) jsou nástroji, jejichž mediální obsah je jednoduše propojitelný a o to víc dokáže v uživateli či kolemjdoucím zanechat. O to mocnějším digitální marketing je, o co svobodnější si může potenciální konzument a uživatel připadat. Zpřesňující se cílení na okruh uživatelů, možnost interaktivní komunikace a zpětné vazby i fakt, že dobře provedená marketingová kampaň má globální dopad zatím nasvědčují možnosti, kdy se marketing ve své digitální podobě stane a pomalu stává nejmocnějším nástrojem obchodu. Najmout si na pomoc s podnikáním digitální agenturu může být proto chytrým krokem k tomu, aby vaše podnikání šlo s dobou.

 

Jaké výhody přinesl digitální marketing?

Odvětví digitálního marketingu má v porovnání s offline nástroji výhodu ve své flexibilitě i dostupnosti menším podnikatelům a firmám. Jaké další benefity toto odvětví nabízí?

  • Využití textu v rámci kampaně: hypertextové odkazy, keywords a meta description jsou zákazníkem neviděnou součástí PPC kampaní a potažmo i vašeho úspěchu, díky kterým rychle nalezne relevantní výsledek svého hledání. 
  • Okamžitá reakce: televizní a rozhlasové reklamy mají, narozdíl od nástrojů digitálního marketingu, nevýhodu v prodlevě. Mezi shlédnutím reklamy a nákupem vzniká prostor, který reklama v podstatě neovlivní. Reakce a nákup v online prostoru jsou oproti tomu většinou okamžité.
  • Přesná data: díky možnostem analýzy a monitorování rozjetých online kampaní se můžete na základě výsledků dozvědět o dosahu vaší reklamy. Vyhodnocení investic do SEO či jiných forem digitální propagace lze tak obvykle provést s daleko větší přesností.
  • Individualita: Oproti reklamním přestávkám, vloženým ke vzteku diváků do pátečního filmu, začínajícího přesně ve 20:00, je dnešní online reklama šitá na míru uživateli. Uživatel má dostatek relevantních odkazů na dosah a obchodník investuje své peníze do kampaní pro takovou cílovou skupinu, která mu zaručí pravidelné návštěvy eshopu či blogu.
  • Komplexnost: Digitální má výhodu s tím, že si dokáže notovat s offline nástroji marketingu. Reklama v televizi se tak může přizpůsobit i mobilním zařízením, postům na instagramu, facebooku i citylightovým reklamám a letákům.

 

Ve zkratce se reklama v online prostoru stala díky nástrojům digitálního marketingu více osobní a interaktivní, což hraje do karet jak obchodníkům, tak klientům. Každý se chce cítit výjimečně a svobodně. Takže pokud mu k tomu dopomůže výběr specifického produktu z obnovitelných či etických zdrojů, o jehož existenci by se bez PPC či remarketingové kampaně nedozvěděl, je výhra na obou stranách. Spokojený je zákazník i podnikatel, který buď sám či za pomoci odborníka na digitální marketing a SEO, dosáhl svého cíle. 

Jestliže si nevíte rady, kde sehnat třeba takové odborníky na SEO s bohatými zkušenostmi, Topranker je jednou z možností, s níž nesáhnete vedle. Pozitivní recenze na Topranker jsou toho samy důkazem!

Anežka Vaňková